مکانیکال سیل h7nتعریف مکانیکال سیل بورگمن چیست؟

انواع اصطلاحات و نام های رایج مکانیکال سیل شامل: آب بند مکانیکی، فیبرو فنر، سیل مکانیکی، نشت گیر می باشد. اصولا تمامی دستگاهای برقی که دارای یک محور متحرک هستند که مایعی از آنها عبور می کند دارای یک قسمت آب بند می باشند و این آب بند ها وظیفه جلوگیری از نشت مایع را دارد. این آب بند ها در کل به چند دسته تقسیم می شوند که نخهای گرافیتی و مکانیکال سیل از پرکاربرد ترین آنها می باشند.

مکانیکال سیل بورگمن تقریبا در تمامی صنایع کاربرد دارد. در حقیقت هرجا که یک محور در حال چرخش باشد و مایع را حرکت دهد، مکانیکال سیل نقش مهمی در آب بندی مایعات را ایفا می کند. در کل می توان گفت که یکی از قطعات اصلی هر الکترو پمپ سیل مکانیکی می باشد. و وظیفه آن جلوگیری از نفوذ آب به داخل موتور می باشد.

مکانیکال سیل بروگمن

شرکت های تولید کننده براساس نوع مصرف در صنایع مختلف آب بند مکانیکی را طراحی و تولید می نمایند. و این طراحی شامل نوع جنس بدنه و شکل ظاهری سیل می باشد. به طور کلی این دسته بندی ها را می توان به سیل همزن ها برای صنایع دارویی و شیمیایی، سیل های روغنی برای صنایع پتروشیمی، سیل های معمولی که بیشترین مصرف را در کاربرد های خانگی و کارگاهی دارند و …. که البته این نوع دسته بندی برای هر شرکت با نام جداگانه ای نامگذاری می شود. ولی به صورت کلی این می توان به همین موارد اشاره نمود.