بوستر پمپ دور متغییر چیست؟

بوستر پمپ دور متغیر از الکترو پمپ‌هایی که به اینورتر مجهز هستند ساخته می‌شوند. الکترو پمپ‌هایی به کاربرده شده در پمپ دور متغیر دارای سرعت گردش متغیر هستند که از صفر تا سرعت نامی آنها قابل تغیر است، به این صورت که با تغیر گردش الکترو پمپ، منحنی فشار و دبی پمپ نیز تغییر کرده طوری که با سرعت‌های گردش مختلف در یک فشار ثابت، می‌توان دبی‌های مختلفی را در خروجی پمپ داشته باشیم.
در بوستر پمپ دور متغیر الکتروپمپ ها بیکباره خاموش و روشن می‌شوند. شروع کار پمپ دور متغیر با شروع گردش اولین الکتروپمپ اصلی و افزایش تدریجی سرعت گردش آن برای تأمین دبی آب مورد نیاز مصرف صورت می‌گیرد و با افزایش تدریجی مصرف آب سرعت گردش الکتروپمپ به همان نسبت همزمان با افزایش فرکانس برق خروجی از اینورتر و برق ورودی به الکتروپمپ افزایش می‌یابد تا آنجا که فرکانس برق خروجی از اینورتر به فرکانس برق شهر برسد در این زمان سرعت گردش الکتروپمپ و آبدهی آن در فشار مورد نظر به حداکثر رسیده است و از این لحظه به بعد الکتروپمپ با همان سرعت گردش حداکثر برق شهری کار خواهد کرد و اینورتر در دومین مدار الکتروپمپ اصل قرار می‌گیرد و فرکانسان به آرامی از صفر به حدی افزایش می‌یابد که اضافه مصرف آب را نسبت به حداکثر آبدهی یک الکتروپمپ تأمین نماید و این ترتیب تا آخرین الکتروپمپ ادامه پیدا می‌کند. روشن و خاموش شدن الکتروپمپ ها کاملاً نرم و تغییرات سرعت گردش آنها به تدریج و با تغییرات دبی مصرف آب صورت می‌گیرد. تغییر تدریجی سرعت گردش الکتروپمپ باعث ثابت بودن کامل فشار آب می‌شود که این مشخصه اصلی پمپ دور متغییر است.

بوستر پمپ متغیر

ویژگی های اختصاصی بوستر پمپ دور متغیر ابارا

  • فشارآب در هر زمان و در هر نقطه از ساختمان ثابت است و یکنواختی فشار باعث رضایت بیشتر مصرف کنده می گردد.
  • به دلیل روشن شدن آرام و حذف شدن شدت جریان راه اندازی پمپ ها هزینه برق مصرفی کاهش می یابد.
  • کنترل فشار از طریق سنسورهایی کم فشار و پر فشار
  • دارای سیستم های حفاظتی ای ایندور و موتور نظیر محافظت در مقابل اتصال کوتاه افزایش شدت جریان عبوری و دو فاز شدن
  • کلیه قطعات و لوازم به کار رفته در بویتر نظیر کنتاکتور بی متال اینوتر کلیه شیر الات و غیره از مرغوب ترین مارک های اصلی که مورد تایید شرکت ابارا می باشد انتخاب می گردند.
  • تمام مجموعه بوستر به همراه پمپ ها دارای گارانتی شرکت ابارا ایران به مدت ۱۸ ماه و حداقل ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد.
  • افزایش یا کاهش دور موتور متناسب با تغییرات مصرف صورت می گیرد و به هیچگونه تغییرات فشار ناشی از روشن شدن آنی الکتروپمپ ها استهلاک کوپلینگ ها و سایر قسمت های متحرک پمپ کاهش یافته و عمر مفید ان افزایش می یابد.